فایلخونه،یه خونه پر از فایل...

مجموعه ای از هزاران فایل در همه رشته ها بصورت لیست شده و بر اساس طبقه بندی موضوعی

فایلخونه،یه خونه پر از فایل...

مجموعه ای از هزاران فایل در همه رشته ها بصورت لیست شده و بر اساس طبقه بندی موضوعی

فایلخونه،یه خونه پر از فایل...


:::::::::::::::::::::

::: چنانچه در سایت "فایلخونه" به فایل مورد نظرتان دست پیدا نکردید،
میتوانید با جستجو در سایت
" filedooni24.ir "
آنرا بیابید.

filedooni24.ir

filedooni24.ir

filedooni24.ir

:::::::::::::::::::::




طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

خلاصه کتاب:

 

::: قانون ۵ ثانیه :::
 

خلاصه کتاب قانون پنج ثانیه 

اثر ملانیا رابینز

 

دست‌دست کردن، یکی از علت‌های گریختن فرصت‌های خوب و تکرار نشدنی است که باعث می‌شود بسیاری از ما بی‌خیال رویاهایمان شویم. در این میان، عمر گران‌بهای خود را در انتظاری بی‌پایان برای رسیدن به زمان مناسب، هدر می‌دهیم. 

 

کتاب «قانون پنج ثانیه» (The 5 Second Rule) اثر «ملانیا رابینز» (Melanie Robbins) مجری، نویسنده و سخنران انگیزشی آمریکایی است که با کمک گرفتن از مثال‌های واقعی، راهکارهایی را برای رها شدن از دست تعلل بی‌مورد ارائه می‌دهد.

قانون پنج ثانیه، ابزاری ساده که رفتار شما را تغییر می‌دهد
 

مدتی می‌شد که در صبح‌های مل رابینز، دیگر خبری از لبخند و شادی آغاز یک روز تازه به چشم نمی‌خوردند. چون او از کار بیکار شده بود و روز و شب خود را با الکل سپری می‌کرد. 

 

از طرفی، برای آنکه کمتر با روزمرگی بی‌فایده‌اش روبه‌رو شود، عادت کرده بود که زنگ ساعت را خاموش کند و دوباره بخوابد. 

تیک‌تاک، تیک‌تاک، دررینگ! ساعت شش صبح بود و طبق معمول، مل رابینز باید از خواب بیدار می‌شد. اما این صبح با صبح‌های دیگر تفاوت داشت. چون «مل» به جای خاموش کردن ساعت، روزش را با شمارش معکوس از پنج تا یک آغاز کرد.

 

 این اقدام ساده باعث شد تا او نگرانی‌هایش را فراموش کند و به جای تسلیم شدن در مقابل خواسته‌هایی که فقط خشنودی لحظه‌ای را به دنبال داشتند، توجهش را به آنچه که باید انجام دهد جلب کند. 

 

رابینز از این قانون برای مرتب ورزش کردن و تشویق خود به خارج شدن از خانه استفاده کرد. او هر بار که با یک انتظار بیهوده روبه‌رو می‌شد، شروع به شمردن می‌کرد و خودش را به چالش می‌کشید. 

 

این همان قانون پنج ثانیه است؛ 

 

کاری ساده که تاثیری واقعی روی زندگی شما می‌گذارد. با انجام مداوم این کار، شما نیز می‌توانید همچون من – نویسنده کتاب – چرخه‌های مضر پیرامونتان را بشکنید و عادت‌های جدید و بهتری را ایجاد کنید. 

 

اگر از آن دسته افرادی هستید که بدون هیچ اقدامی انتظار می‌کشید تا الهاماتی از آسمان به شما نازل شود و اوج بگیرید، این ابزار برایتان بسیار مفید است.


 

قانون پنج ثانیه از کجا پیدا شد؟

 

در سال ۱۹۵۴، روانشناسی به نام «جولیان راتر» مفهومی را ابداع کرد که «کانون کنترل» نامیده شد. این مفهوم روی این تفکر که نیروهایی خارج از وجود ما زندگی‌مان را کنترل می‌کنند انگشت می‌گذارد و می‌گوید: «افرادی که احساس می‌کنند کنترل بیشتری روی زندگی‌شان دارند، ساده‌تر و کارآمدتر از بقیه مردم، مشکلاتشان را حل می‌کنند.» 

 

نصیحتی که توسط بسیاری از مردم بیان می‌شود این است که باید منتظر فرصت‌ها باشیم و به مجرد دیدن آنها دست به کار شویم. اما پیشنهاد بهتر این است که کنترل سرنوشتتان را در دست بگیرید و خودتان فرصت‌ها را ایجاد کنید. من این کار را «هُل دادن» می‌نامم و به نظرم قانون پنج ثانیه، همان هُل دادنی است که بیشتر ما در زندگی به آن احتیاج داریم.

 

پنج ثانیه معکوس که شجاعت درونی شما را فعال می‌کند

 

در یکی از شب‌های سرد دسامبر سال ۱۹۵۵‌ «رزا پارکس» (Rosa Parks) که در یکی از اتوبوس‌های شهری نشسته بود، از برخاستن و سپردن جایش به مردی سفید پوست خودداری کرد. این اقدام مخالفت‌آمیز ساده به لحظه‌ای تاریخی و نماد شجاعتی عظیم در راه مبارزه برای حقوق مدنی تبدیل شد که به ما نشان می‌دهد برای ایجاد جرقه‌های تغییرات بزرگ، همیشه لازم نیست دست به کارهایی بسیار بزرگ بزنیم. 

 

فلسفه پنهان پشت قانون پنج ثانیه همین است. شمارش معکوس از پنج تا یک، مثل یک وِرد جادویی باعث تغییر ناگهانی زندگی‌تان نمی‌شود. اما می‌تواند به شما فشاری وارد سازد تا برای اقدام کردن به فردی شجاع‌تر تبدیل شوید. 

 

حرکت رزا پارکس به تصمیم کوچک دیگری منجر شد که مسیر تاریخ را تغییر داد. چهار روز پس از دستگیری رزا پارکس، مردم دست به تحریم اتوبوس‌هایی که تبعیض نژادی در آنها اعمال می‌شد زدند و از واعظی ۲۶ ساله خواستند تا صدای اعتراض آنان باشد. این واعظ بعدها نوشت: «همه‌چیز چنان سریع اتفاق افتاد که من فرصتی برای فکر کردن در مورد آن نداشتم. شاید اگر می‌توانستم فکر کنم، هرگز دست به چنین اقدامی نمی‌زدم...


 

مطالعه کامل خلاصه کتاب در لینک زیر:

 

متن کامل خلاصه کتاب








 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی